Friday, October 28, 2011

Antologi Cerpen dan Puisi Kembara Daksina 2

(Kulit buku direka oleh Sdr Shukri)
Buku Antologi Cerpen dan Puisi Kembara Daksina 2 akan diterbitkan pada penjuru tahun ini. Buku ini bakal merangkumkan 12 buah cerpen dan 29 buah puisi. Karya ini terhasil sebelum Bengkel Penulisan Kreatif berlangsung di Pantai Penyabong pada 27-29 Mei 2011 lalu. Kini, setelah diulas dan dimurnikan, maka ia akan menemui para pembaca sebelum tirai tahun 2011 berlabuh. Tuan Haji Shapiai Muhammad Ramly telah ditugaskan untuk memimpin sekmen puisi, manakala Tuan Baharuddin Haji Kahar pula mengulas sekmen cerpen.

Buku Antologi Puisi nukilan tuan Haji Shapiai yang bertajuk Keris Sebilah Itu telah menjadi sumber inspirasi bagi kami semua. Pak Baha pula lebih dikenali dengan cerpen beliau yang bermauduk Capa Rengat. Novel beliau yang berjodol Senjakala pula telah menjadi kesukaan beliau.

Kulit buku tersebut akan direka oleh saudara Muhamad Syukri, pelukis grafik dari pejabat Korporat UiTM Johor. Tahniah kepada semua kerana masih menyayangi sastera Melayu dan bersabar menunggu kelahirannya. Syukur kepada Yang Maha Esa. Amin.

No comments: